Podejmowanie działań w zakresie integracji taryfowo-biletowej transportu publicznego w Obszarze Metropolitalnym Trójmiasta należy rozpatrywać w odniesieniu do powiązanych ze sobą funkcjonalnie obszarów, obsługiwanych jednocześnie przez co najmniej dwóch organi-zatorów transportu zbiorowego, gdy ich oferty są względem siebie substytucyjne i/lub kom-plementarne. Wprowadzenie zintegrowanych rozwiązań taryfowo-biletowych ma na celu uła-twienie korzystania z transportu zbiorowego, przyczyniając się do podniesienia jego atrakcyj-ności w stosunku do podróży realizowanych samochodami osobowymi. Ułatwienie polega na tym, że pasażer oszczędza czas dzięki temu, że kupuje w jednym miejscu jeden bilet zamiast kilku biletów w różnych miejscach. Procesy integracji, w tym integracji taryfowo-biletowej nie powinny jednak sprowadzać się wyłącznie do możliwości kupowania jednego biletu zamiast dwóch lub więcej. Konieczne jest potraktowanie taryfy zintegrowanej jako jednego z elementów spójnej, zintegrowanej oferty usług transportu zbiorowego, dostosowanej do po-trzeb i preferencji transportowych mieszkańców. Niniejszy artykuł przedstawia koncepcję integracji lokalnego transportu zbiorowego i kolejowego w Obszarze Metropolii Trójmiasta, uwzględniającą funkcjonowanie nowowybudowanej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Authors
- dr hab. Krzysztof Grzelec link open in new tab ,
- Prof. Olgierd Wyszomirski,
- dr Kołodziejski Hubert
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2015