Artykuł koncentruje się na różnorodności i wirtualizacji pracy zespołowej, która coraz częściej dotyczy współczesnych zespołów projektowych. Przedstawiono hybrydową specyfikę pokolenia Y, które z jednej strony charakteryzuje zainteresowane pracą w zespole, nastawienie kolaboracyjne, z drugiej zaś postawy indywidualistyczne i koncentracja na własnych potrzebach. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych na przedstawicielach polskiego pokolenia Y, które dotyczą preferencji wobec pracy w tradycyjnych versus wirtualnych zespołach zadaniowych. Badanie zrealizowano na grupie studentów z trójmiejskich uczelni. Celem badań była odpowiedź na pytanie, czy współpraca w wirtualnym zespole (która wydaje się być spójna z charakterystyką i potrzebami pokolenia Y) rzeczywiście jest naturalnym wyborem Y-ów. Wyniki badań potwierdzają, że konieczne jest przygotowanie młodych Polaków do współpracy w wielokulturowym, zdigitalizowanym środowisku pracy.
Authors
Additional information
- DOI
- Digital Object Identifier link open in new tab 10.15611/pn.2016.430.18
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2016