Problem jaki stanowi wyszukiwanie strategii optymalnej w grach logicznych jest bardzo złożony. Można go podzielić na następujące podproblemy: obliczeniowy, pamięciowy oraz operacji wejścia/wyjścia. Jednak rosnąca z roku na rok siła obliczeniowa komputerów, ilość pamięci oraz prędkość transferu danych pomiędzy podzespołami zarówno lokalnymi jak i rozproszonymi, a także wzrost skuteczności wykorzystywanych technik algorytmicznych powoduje, że komputery zaczynają grać doskonale, realizując strategie optymalne. W pierwszej części tej pracy przedstawiono początkowe próby skonstruowania inteligentnego sztucznego gracza. W kolejnym punkcie przedstawiono w układzie chronologicznym większość nietrywialnych, rozwiązanych gier. Trzeci punkt dotyczy aktualnego stanu wiedzy oraz perspektyw co do możliwości rozwiązania najbardziej popularnych gier.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2012