Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia

We współczesnym świecie relacje stały się czynnikiem, który można potraktować, jako podstawową determinantę przetrwania i rozwoju oraz istotny czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej. Na szczególną uwagę zasługują relacje z „klientami”, gdyż sukces na rynku osiągają wyłącznie te organizacje, które skutecznie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania „klientów”. W artykule przedstawiono istotę zarządzania relacjami w szkołach wyższych jako element jakości kształcenia kształtujący przewagę konkurencyjną. Przewagą szkoły wyższej jest osiągnięcie nadrzędnej pozycji wobec większej liczby konkurentów. Przewaga ta wynika z posiadania wyróżniającej się zdolności do zaoferowania „klientowi” usług odpowiadających jego oczekiwaniom, w sposób lepszy niż konkurenci i o wyższej jakości. W obecnych czasach, w sytuacji zmienności rynku, środkiem służącym do umocnienia pozycji na rynku staje się przede wszystkim zdolność do nawiązania i utrzymania właściwych relacji, czyli zachowanie współpracy z „klientami” oraz oferta najwyższej jakości usługi.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
polski
Publication year
2015

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab