W artykule przytoczono podstawowe zasady organizacji ruchu kolejowego. Wyodrębniono elementy sieci kolejowej oraz wskazano obszar stacji kolejowej jako najistotniejszy z punktu widzenia organi-zacji ruchu dla celów zmniejszenia zużycia energii trakcyjnej z uwzględnieniem rekuperowanej ener-gii. W dalszej części odwołano się do spotykanych w literaturze rozwiązań sterowania czasem posto-ju na stacji oraz sterowania czasem jazdy jako narzędzi umożliwiających maksymalizację wykorzy-stania energii odzyskiwanej w procesie hamowania. Wskazano wybrane ograniczenia, których speł-nienie jest konieczne w przypadku (re)organizacji ruchu kolejowego w obrębie stacji (w tym rozkładu jazdy) dla osiągnięcia rzeczywistych oszczędności.
Authors
- dr inż. Michał Urbaniak link open in new tab ,
- prof. dr hab. inż. Marianna Jacyna
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2017