Artykuł omawia pewne czynniki, które wpłynęły na podjęcie decyzji o powrocie matematyki jako przedmiotu obowiązkowego na maturze oraz wskazuje na potrzeby zmian w systemie kształcenia z tego przedmiotu na uczelniach technicznych. Z pewnością można twierdzić, że matematyka jest nauką ścisłą opartą na dedukcji, czyli metodzie dochodzenia do wniosków z uwzględnieniem praw logiki w sposób absolutnie pewny. Dlatego jest to przedmiot szczególny i wymaga zarówno od ucznia czy studenta, jak i od nauczyciela czy wykładowcy, specjalnego zaangażowania. Nawet niewielkie braki w edukacji ucznia powodują spiętrzanie się problemów z opanowaniem materiału w kolejnych etapach nauki. Na poziomie szkolnym prowadzi się profesjonalne badania i analizy w tym zakresie. Tymczasem nie widać żadnych kompleksowych działań prowadzących do zmian dotyczących kształcenia w zakresie matematyki na poziomie wyższym. W przypadku wykształcenia na kierunkach ścisłych i technicznych jest to konieczne. Dodatkowo nie jest łatwo połączyć jakość nauczania z ekonomią – jest to problem wielu uczelni w Polsce.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach
- Language
- polski
- Publication year
- 2008
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Matura 2010 - Matematyka (cz. 2)" link open in new tab