Interwencjonizm publiczny polega na realizacji polityki ekonomicznej i społecznej poprzez aktywne oddziaływania państwa za pomocą instrumentów na sferę produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji. Interwencjonizm wynika z faktu niedoskonałej regulacji działalności na rynkach usług transportowych. W transporcie, podobnie jak w innych dziedzinach gospodarowania, nie jest możliwe osiągnięcie efektywności ekonomicznej, jeżeli ceny za świadczone usługi nie odzwierciedlają faktycznie ponoszonych kosztów wewnętrznych i zewnętrznych ich wytworzenia. Interwencjonizm publiczny w transporcie jest zdeterminowany realizacją celów polityki transportowej, a w transporcie pasażerskim także dążeniem do jego integracji.
Authors
- dr hab. Krzysztof Grzelec link open in new tab ,
- Prof. Olgierd Wyszomirski
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2017