W niniejszej monografii przedstawiono oryginalne podejście i realizację diagnostyki łożysk silników indukcyjnych przy użyciu metody opartej na pomiarach i analizie iloczynu wartości chwilowych prądu i napięcia zasilającego maszyny. Uzyskane wyniki badań eksperymentalnych na obiektach rzeczywistych okazały się zbieżne z wynikami badań symulacyjnych i potwierdziły, że powstanie uszkodzeń łożysk w silniku skutkuje pojawieniem się w widmie mocy chwilowej składowych harmonicznych związanych z częstotliwością charakterystyczną dla określonego typu uszkodzenia łożyska. Przeprowadzone w ramach pracy badania oraz analiza otrzymanych wyników symulacyjnych i eksperymentalnych jednoznacznie potwierdziły zasadność stosowania w diagnostyce łożysk zaproponowanej metody. Opracowana metoda może się przyczynić zarówno do dalszego rozwoju bezinwazyjnych sposobów diagnostyki łożysk, jak i do poprawienia trafności diagnoz uszkodzeń, co przełoży się na wzrost bezpieczeństwa obsługi silników indukcyjnych oraz umożliwi zmniejszenie strat finansowych związanych z przestojami awaryjnymi maszyn.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2018