Publiczne uczelnie wyższe jako twory przez lata bardzo zhierarchizowane, ze znacznymi przejawami biurokratyzmu i silnie scentralizowaną władzą, w XXI wieku mają przed sobą długą drogę w dążeniu do doskonalenia własnej zdolności do uczenia się. Głównym celem pracy było zdiagnozowanie stanu determinant i efektów uczenia się badanych organizacji. Postawiono następujące hipotezy badawcze: poziom determinant uczenia się wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych jest niewystarczający z punktu widzenia wymagań zmieniającego się otoczenia szkół wyższych; istnieje konieczność i możliwość zaprojektowania działań zwiększających poziom determinant uczenia się badanych organizacji. W celu weryfikacji przyjętych hipotez przeprowadzono badania empiryczne, których podmiotem były wydziały ekonomiczne publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego. Przedmiotem badań było zdiagnozowanie determinant oraz efektów uczenia się na badanych wydziałach. Zdiagnozowany poziom determinant uczenia się jest na poziomie średnim, co oznacza, że w zakresie jego zwiększania jest jeszcze wiele do zrobienia. Dynamika wzrostu efektów uczenia się przynajmniej w niewielkim stopniu była dodatnia.
Authors
- dr inż. Anna Maria Trzaskowska link open in new tab ,
- Arkadiusz Borowiec
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2018