Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Determinanty i efekty uczenia się wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego

Publiczne uczelnie wyższe jako twory przez lata bardzo zhierarchizowane, ze znacznymi przejawami biurokratyzmu i silnie scentralizowaną władzą, w XXI wieku mają przed sobą długą drogę w dążeniu do doskonalenia własnej zdolności do uczenia się. Głównym celem pracy było zdiagnozowanie stanu determinant i efektów uczenia się badanych organizacji. Postawiono następujące hipotezy badawcze: poziom determinant uczenia się wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych jest niewystarczający z punktu widzenia wymagań zmieniającego się otoczenia szkół wyższych; istnieje konieczność i możliwość zaprojektowania działań zwiększających poziom determinant uczenia się badanych organizacji. W celu weryfikacji przyjętych hipotez przeprowadzono badania empiryczne, których podmiotem były wydziały ekonomiczne publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego. Przedmiotem badań było zdiagnozowanie determinant oraz efektów uczenia się na badanych wydziałach. Zdiagnozowany poziom determinant uczenia się jest na poziomie średnim, co oznacza, że w zakresie jego zwiększania jest jeszcze wiele do zrobienia. Dynamika wzrostu efektów uczenia się przynajmniej w niewielkim stopniu była dodatnia.

Authors

Additional information

Category
Publikacja monograficzna
Type
książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
Language
polski
Publication year
2018

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Determinanty i efekty uczenia się wydziałów ekonomicznych publicznych szkół wyższych województwa pomorskiego" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab