Jednym z istotnych elementów otoczenia przedsiębiorstwa jest rynek finansowy, na którego poszczególnych segmentach może ono pozyskiwać źródła finansowania, lokować nadwyżki finansowe lub poszukiwać możliwości ograniczania ryzyka finansowego. Niniejsza publikacja została poświęcona problematyce rynku finansowego w kontekście możliwości, jakie oferuje on firmom. Głównym celem jest wskazanie istoty i zasad funkcjonowania rynku pieniężnego, depozytowo-kredytowego, kapitałowego, instrumentów pochodnych oraz szczególnych form finansowania działalności przedsiębiorstwa, takich jak faktoring, forfaiting, leasing i franchising. Dokonując przeglądu różnorodnych instrumentów finansowych, wskazano w niej na ich specyfikę oraz określono możliwości ich wykorzystania przez firmy. Uwzględniono także procedury związane z zastosowaniem tych instrumentów. Poprzez identyfikację mechanizmów funkcjonowania poszczególnych segmentów rynku finansowego określono miejsca, w których przedsiębiorcy mogliby poszukiwać źródeł finansowania, inwestować nadwyżki środków oraz ograniczać ryzyko prowadzonej działalności. Wskazano tym samym na możliwości zwiększenia aktywności biznesowej przedsiębiorstw oraz ich bezpieczeństwa.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2019
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Przedsiębiorstwo na rynku finansowym" link open in new tab