Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa

Media społecznościowe tworzą globalną platformę do dzielenia się interesującymi pomysłami lub nowościami, komentarzami i recenzjami. Stanowią bogate źródło danych do eksploracji opinii w celu pozyskania wcześniej nieznanej i użytecznej wiedzy biznesowej, która umożliwi nie tylko zwinne zarządzanie na rzecz skutecznej obsługi klienta, ale również powinna mieć odzwierciedlenie w finansowych wynikach przedsiębiorstwa. Za główny cel pracy przyjęto zbadanie czy opinie o firmie pozyskane z Facebooka, poddane analizie sentymentu (ang. Sentiment Analysis) są skorelowane z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa. W części empirycznej do badania wybrano firmę Adidas, dla której z serwisu społecznościowego Facebook zebrano posty użytkowników w okresie od 1 października 2014 do 30 wrzesień 2017. Stwierdzone korelacje pomiędzy wydźwiękiem opinii użytkowników na temat firmy Adidas a wskaźnikami finansowymi tego podmiotu wyraźnie pokazują, że media społecznościowe pełnią rolę narzędzi, które odpowiednio wykorzystane dzięki stosowaniu social listeningu, przyniosą korzyści finansowe przedsiębiorstwu.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach
Language
polski
Publication year
2019

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab