Brak wyraźnej dywersyfikacji misji polskich uczelni powoduje, że niemal wszystkie aspirują do polskiej ‘ligi bluszczowej’, nie mając odpowiednich zasobów kadrowych, aparaturowych i finansowych. Jednym z celów reformy szkolnictwa wyższego wprowadzanej od 1 października 2018 r. jest większe zróżnicowanie uczelni. Ważnym elementem misji każdej uczelni jest, zdaniem autorów artykułu, jej społeczna odpowiedzialność, o której pojawiło się wiele opracowań naukowych. Autorzy artykułu dostrzegają jednak brak opracowań, których celem byłaby analiza postrzegania społecznej odpowiedzialności na poziomie instytucjonalnym w jej czterech wymiarach: ekonomicznym, środowiskowym, społecznym i edukacyjnym. Problemem badawczym, który autorzy podejmują w opracowaniu jest próba wypełnienia tej luki poprzez zbadanie stron internetowych uniwersytetów i państwowych wyższych szkół zawodowych pod katem treści związanych z poszczególnymi wymiarami społecznej odpowiedzialności uczelni. Wybrano te typy uczelni, których rola co prawda istotnie się różni, jednak ich cechą wspólną jest fakt, że prowadzą kształcenie na kierunkach studiów odpowiadających większości dziedzin nauki . W artykule zaprezentowano badania porównawcze 10 uniwersytetów i 10 państwowych wyższych szkół zawodowych najwyżej notowanych w rankingu "Perspektyw".
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2019