Rozpatrzono problematykę roli i odbioru architektury medialnej (AM). AM stanowiąca zagadnienie interdyscyplinarne (jako synergia architektury, sztuki, i technologii) rozpatrywano w kontekście biznesu (rola AM w obrębie przestrzeni komercyjnych) oraz psychologii środowiskowej (uwzględniając percepcję użytkownika). Podkreślono specyficzny profil użytkownika współczesnych przestrzeni publicznych wywodzącego się ze „społeczeństwa spektaklu” i „społeczeństwa informacyjnego”. Wymaga on nowych doznań związanych z ofertą obiektów działalności komercyjnych, czego zapowiedzią jest spektakl AM. Celem referatu jest zdefiniowanie pojęcia przestrzeni komercyjnych, związanych z ofertą „doświadczeń kulturowych” oraz innymi celami biznesowymi. Ponadto, przeanalizowano wpływ AM na informacyjną wartość obiektów architektonicznych. Uwzględniono powiązania pomiędzy fizjonomią budynków (formą i fasadą, w obrębie których występują rozwiązania medialne) a ich funkcją. Co więcej, zasygnalizowano również charakterystykę obiektów AM jako „dominant medialnych”. Przedstawione rozważania wzbogacone o wyniki ankiety stanowią wprowadzenie do głębszej analizy percepcji AM. Zaprezentowane wyniki pozwalają jednak zaakcentować główne relacje pomiędzy cechami AM a jej pozytywnym odbiorem przez użytkowników.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2015