Krajobraz miejski jest zjawiskiem wizualnym, które oddaje charakter przestrzeni, a także określa jej tożsamość. Niestety, zagraża mu jednak powszechny chaos, przekładający się na negatywny wizerunek miasta. Za jedną z jego najistotniejszych przyczyn uznaje się ogromną liczbę reklam umieszczanych dowolnie w przestrzeni publicznej. Mimo że informacja wizualna stanowi nieodłączny element współczesnego miasta, istnieje głęboka potrzeba regulacji tych interwencji. Wraz z wejściem w życie ustawy gminy uzyskały kompetencje do wprowadzenia uchwały będącej aktem prawa miejscowego w sprawie lokalizacji reklam, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń. Jednym z pierwszych miast, które zdecydowało się na sporządzenie i uchwalenie takiego dokumentu była Łódź. Za jej przykładem poszły inne, wśród których szczególnym przypadkiem jest Gdańsk.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach
- Language
- polski
- Publication year
- 2021
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Miasto w kontekście uchwał krajobrazowych" link open in new tab