Podstawowym problemem badawczym przedstawionym w dysertacji była analiza metod projektowych stosowanych w Polsce w porównaniu do reszty Świata. Prace wykazały, że stosowana w naszym kraju metodyka odbiega od zaleceń, które można znaleźć w przepisach zagranicznych. Brak jest analizy parametrów decydujących o komforcie jazdy, jak również kompleksowej metody oceny jakości projektowanego układu geometrycznego. Mając ten fakt na uwadze, postanowiono stworzyć nowatorską metodę projektowania tras tramwajowych. Odtworzenie stanu istniejącego toru oparto o innowacyjny system pomiarowy, opracowany przez Zespół Naukowy złożony z pracowników Politechniki Gdańskiej, Akademii Morskiej i Akademii Marynarki Wojennej. Następnie, po dostosowaniu analitycznych metod projektowania torów kolejowych do specyfiki tras tramwajowych, stworzono algorytmy wspomagające projektowanie i umożliwiające ocenę zaprojektowanego układu. Na podstawie przeprowadzonych analiz, powstała propozycja nowych wytycznych do projektowania infrastruktury tramwajowej oraz dopuszczalnych parametrów kinematycznych.
Authors
Additional information
- Category
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Type
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language
- polski
- Publication year
- 2018