Media społecznościowe są jednym ze sposobów na skuteczną promocję zasobów oraz usług bibliotecznych w obecnym świecie cyfrowym. Stanowią również niedocenianą możliwość komunikacji pomiędzy naukowcami, bibliotekarzami a czytelnikami. Biblioteka akademicka może aktywnie angażować się w proces upowszechniania dorobku naukowego uczelni, podejmując w tym celu różnorakie działania marketingowe, wykorzystując takie serwisy jak: Facebook, Twitter, Instagram, czy YouTube. W przypadku projektu jakim jest repozytorium otwartych danych badawczych MOST Danych oraz platformy MOST Wiedzy, media społecznościowe stanowią dodatkowe, aczkolwiek istotne narzędzie wspomagające i motywujące naukowców do popularyzacji dorobku naukowego i upowszechniania badań publikowanych w otwartym dostępie. Przykładem aktywnej promocji nauki jest konto @BridgeofData, które zostało założone w 2019 roku na portalu społecznościowym Twitter w celu popularyzowania platformy MOST Wiedzy oraz danych badawczych – zarządzania, wykorzystania i dzielenia się nimi na arenie krajowej oraz międzynarodowej. Celem prezentacji jest przedstawienie rozwoju strategii działań promujących otwartość w badaniach naukowych za pomocą mediów społecznościowych (rodzaje promowanych treści, odbiorcy, statystyki użytkowania) oraz próba analizy modelu zarządzania obiegiem informacji na oficjalnych kontach Twitter oraz Facebook Biblioteki Politechniki Gdańskiej.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2021