W artykule przedstawiono wybraną problematykę sterowania wielopoziomowego przekształtnika DC-DC stanowiącego stopień wejściowy przekształtnika napędowego, przeznaczonego do napędów elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Sterowanie napędem trakcyjnym powinno uwzględniać właściwości sieci trakcyjnej 3kV DC: skokowe zmiany napięcia i przerwy w zasilaniu, m.in. spowodowane przejazdem odbieraka prądu przez izolatory sekcyjne. Proponowany układ daje możliwość sterowania silnikiem trakcyjnym w sposób odsprzężony od regulacji prądu pobieranego z sieci oraz możliwość wyeliminowania niepożądanych zjawisk rezonansowych w układzie filtra wejściowego LCL.
Authors
- dr hab. inż. Marek Adamowicz link open in new tab ,
- Janusz Szewczyk,
- mgr inż. Stec Paweł,
- prof. dr hab. inż. Zbigniew Krzemiński link open in new tab
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2019