Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH

Celem przeprowadzonych prac było sprawdzenie wpływu konstrukcji i ustawień zawieszenia pojazdu klasy Formuła Student na opory ruchu, a co za tym idzie zużycie paliwa. Przeprowadzenie badań w postaci pomiarów zużycia paliwa oraz czasów przejazdów okrążeń na torze w różnych konfiguracjach układu zawieszenia wymagało stworzenia kompletnego układu zawieszenia, które zostało zastosowane w konstrukcji PGR-05 zespołu PGRacing Team. Na początku prac projektowo-badawczych zostały wybrane opony. Na podstawie zgromadzonych danych o zachowaniu wskazanej mieszanki, powstał model kinematyczny układu zawieszenia. W trakcie analiz kinematycznych przeprowadzonych w środowisku Solidworks nadrzędnym celem było zapewnienie optymalnych warunków pracy oponie bez generowania zbędnych oporów toczenia, które wynikają z agresywnych nastaw zawieszenia. Efektem wyżej wymienionych prac jest zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 2% bez wpływu na czas okrążenia.

Authors

Additional information

Category
Publikacja monograficzna
Type
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Language
polski
Publication year
2022

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab