Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów

Betonowe konstrukcje sprężone to struktury, w których wprowadza się w materiał naprężenia eliminujące lub w znacznym stopniu ograniczające w nim rozciąganie [1].W idealnie sprężonej konstrukcji nie występuje praca elementów żelbetowych w II fazie. Niestety tylko niektóre obecnie wznoszone konstrukcje mostowe spełniają ten warunek. Powszechnie stosuje się sprężenie podłużne, natomiast płytę jezdni i inne detale konstruuje jako żelbetowe. W ten sposób została zaprojektowana i wykonana większość najbardziej spektakularnych polskich konstrukcji mostowych. Doświadczenie zdobyte przy budowie i eksploatacji mostów sprężonych pokazuje, że praca w II fazie drugorzędnych elementów konstrukcyjnych nie stanowi problemu utrzymaniowego i nie wpływa na trwałość, ale każde lokalne zarysowanie dźwigara sprężonego, a przede wszystkim rysy i pęknięcia betonu w strefach zakotwień kabli sprężających, budzą niepokój i emocje.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach
Language
polski
Publication year
2024

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab