Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Trust and online retailing.

W artykule autor wprowadził rozróżnienie pomiędzy zaufaniem, jako relacją interpersonalną (RI), o zaufaniem jako relacją nieinterpersonalną (RN). Dylemat Więźnia w matematycznej teorii gier, I współpracę w społeczeństwie, B.Wiliams pokazuje logiczną strukturę wyjaśniania, jako wymagającą uzupełnienia przez nieegoistyczne mikromotywacje. Występują dwa trendy w handlu internetowym: technologia człowiek. Trend technologiczny powoduje wzrost znaczenia handlu internetowego w przeciwieństwie do trendu związanego z człowiekiem ponieważ kupujący i sprzedający są anonimowi i enigmatyczni. Nie ma możliwości zbudowania zaufania jako relacji interpersonalnej w internetowym handlu detalicznym, dlatego pośrednik (np. prowadzący serwis aukcyjny) próbuje budować nieinterpersonalną relację zaufania do serwisu internetowego,co bazuje na ograniczonym zaufaniu stron transakcji do siebie nawzajem.

Authors

Additional information

Category
Aktywność konferencyjna
Type
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language
angielski
Publication year
2002

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Trust and online retailing." link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab