Autor wprowadza rozróżnienie pomiędzy zaufaniem w relacji interpersonalnej (RI) i nieinterpersonalnej (RN). Odwołując się do analizy Dylematu Więźnia w teorii gier i przywołując teorię kooperacji B. Williamsa, autor pokazuje, że logiczna struktura zaufania powinna zostać uzupełniona przez nieegoistyczne mikro-motywacje. W detalicznym handlu elektronicznym istnieją dwie przeciwstawne tendencje: człowiek i technika. Technologia powoduje wzrost e-commerce w opozycji do tendencji związanej z naturą człowieka, ponieważ strony i przedmiot transakcji są abstrakcyjne, anonimowe i enigmatyczne. Nie ma możliwości budowania zaufania w relacji interpersonalnej RI w handlu elektronicznym, dlatego prowadzący serwisy internetowe (na przykład aukcyjne) próbują budować zaufanie nieinterpersonalne RN do serwisu transakcyjnego co wpływa na ograniczone zaufanie pomiędzy stronami transakcji.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2003