Artykuł dotyczy optymalizacji wielokryterialnej projektowania innowacyjnego systemu jachtowego w taki sposób by osiągnąć polepszone zachowanie dynamiczne w dowolnych warunkach nawigacji morskiej. W artykule skoncentrowano się na komputerowej symulacji, modelowaniu i optymalizacji matematycznego modelu jachtu w różnych warunkach żeglowania w celu poprawy zdolności manewrowania i zwiększenia szybkości. Przeprowadza się symulację fal morskich i oddziaływania wiatru aby otrzymać realistyczne wyliczenia dynamiki zachowań jachtu podczas nawigacji. Porównuje się różne algorytmy optymalizacji mając na celu zdolność jachtu do minimalizowania zakłóceń wynikających z poruszania się. W czasie eksperymentów symulacyjnych porównano metody: sekwencyjnego programowania kwadratowego, algorytmy genetyczne i Hierarchiczny Analityczny Proces Decyzyjny.
Authors
- mgr Ewa Van Uden link open in new tab ,
- Antonio Tiano,
- R. Nascimbene
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- angielski
- Publication year
- 2003