Metody symulacyjne są od wielu lat uznawane jako znakomity środek do wspomagania zarówno badań jak i dydaktyki w dziedzinie sieci komputerowych. Zastosowanie oprogramowania symulacyjnego w procesie nauczania, jest w chwili obecnej, często spotykane, zaskakuje więc fakt niewielkiej liczby rozwiązań dedykowanych temu zagadnieniu. Taki stan rzeczy wymusza wykorzystanie zaawansowanych modeli badawczych (zwykle po ich uprzedniej adaptacji) do wymagań dydaktycznych. Referat dokonuje popartego przykładami (w tym zrealizowanymi przez autorów symulatorami) porównania charakterystycznych cech dwóch typów modeli symulacyjnych (edukacyjnego i badawczego) i wskazuje na znaczące różnice między nimi. Różnice te powodują, że opracowanie dedykowanych produktów symulacyjnych, służących edukacji, okazuje się konieczne.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2003