W pracy zaprezentowano wyniki optymalizacji parametrów konstrukcyjnych silnika Stirlinga o konfiguracji beta z mechanizmem korbowym Ericssona. Jako kryterium przyjęto maksymalizację mocy silnika. W pierwszym etapie poddano optymalizacji tylko parametry konstrukcyjne wymiennika ciepła (7 zmiennych) W drugim etapie do powyższych zmiennych decyzyjnych procesu optymalizacyjnego dołączono wymiary tłoka oraz parametry konstrukcyjne mechanizmu Ericssona (łącznie 21 zmiennych). Przeprowadzono analizę wrażliwości mocy (funkcja celu) oraz sprawności silnika na odstrajanie optymalizowanych parametrów wokół otrzymanych rozwiązań optymalnych.
Authors
- Romano Impero Abenavoli,
- dr inż. Henryk Kormański link open in new tab ,
- Krystyna Rudzinska
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- angielski
- Publication year
- 2003