Według Petera Druckera dwie najważniejsze wartości, które w najbliższych kilkudziesięciu latach będą decydowały o sukcesach lub porażkach, zarówno w wymiarze indywidualnym jak i zbiorowym, to wiedza i elastyczność (Newsweek Polska 2003/20). W przeprowadzonych badaniach wśród menedżerów amerykańskich 77% podkreśliło znaczenie wiedzy, jej tworzenia, upowszechniania i wykorzystywania dla rozwoju współczesnego biznesu (Foote N. W., E. Matson, N. Rudd: Managing the knowledge manager. The future of the networked company. The Kinsey Quarterly 2001, nr 3, s. 120-129). Wiedza dzisiaj przenika do każdej dziedziny aktywności organizacji. Jej wykorzystanie jako źródła kreującego wartość wymaga dysponowania przez pracowników odpowiednią wiedzą oraz umiejętnościami w zakresie jej wykorzystania w budowie przewagi konkurencyjnej.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2003
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Twórcze myślenie i zarządzanie wiedzą." link open in new tab