Przedstawiono oryginalne rozwiązanie wzmocnienia uszkodzonych udarowo belek strunobetonowych typu korytkowego wiaduktu drogowego w ciągu Obwodowej Trójmiasta. Rozwiązanie polega na wykonaniu naprawy uszkodzonej belki skrajnej poprzez iniekcje i reprofilację, wzmocnienie dźwigara taśmami CFRP, a następnie wykonanie stalowego dźwigara kratowego w położeniu poziomym współpracującego z belkami skrajnymi. W rezultacie uzyskano dźwigar wzmocniony na siły poziome (uderzenia prostopadłe), którego rodzaj można by przyrównać do dźwigara skrzynkowego. Zaletą rozwiązania jest m.in. łatwość ewentualnych, przyszłych skutków kolizji. Przedstawione rozwiązanie konstrukcyjne stanowi jeszcze jedno oryginalne rozwiązanie techniczne autorów w odniesieniu do ustrojów z belek korytkowych ulegających uszkodzeniom w wyniku uderzeń pojazdów drogowych w belki strunobetonowe typu ď.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2003