Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Optymalizacja wykorzystania energii hamowania - badania symulacyjne na przykładzie metra

Przedstawiono metodykę i wyniki badań symulacyjnych wykorzystania energii hamowania odzyskowego w komunikacji miejskiej. Dla wybranego odcinka zasilania utworzono model sieci trakcyjnej wraz z podstacjami, a także modele poruszających się po tym odcinku pociągów, uwzględniając ich charakterystyki trakcyjne we wszystkich fazach ruchu oraz zmienne obciążenie, wynikające z pochylenia toru, profilu trasy i liczby pasażerów. Badano wpływ rozkładu jazdy na stopień wykorzystania energii hamowania pociągów w systemie zamkniętym. Zaproponowano strategię sterowania ruchem pociągów w oparciu o łatwomierzalne wielkości elektryczne.

Authors

Additional information

Category
Aktywność konferencyjna
Type
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Language
polski
Publication year
2003

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Optymalizacja wykorzystania energii hamowania - badania symulacyjne na przykładzie metra" link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab