Artykuł prezentuje projekt realistycznej wizualizacji terenu rzeczywistego na podstawie danych pochodzšcych z Geograficznych Systemów Informacyjnych GIS (ang. Geographical Information Systems). Ze względu na złożoność i niedokładność przechowywanych danych geograficznych od systemu takiego należy oczekiwać pracy w dwóch etapach: off-line'owym i on-line'owym. Etap off-line'owy powinien dokonywać konwersji danych z formatu GIS na postać odpowiednią dla algorytmów renderowania (taką postać pośrednią nazwaliśmy modelem terenu dla wizualizacji, ang. Terrain Model for Visualization). Na bazie tej postaci etap on-line'owy może dopiero efektywnie generować obraz. W artykule opisano oba etapy, wskazano trudności w ich realizacji i wskazano drogi ich przezwyciężenia.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Language
- angielski
- Publication year
- 2005