Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

Semi-Markov model of diesel engines' operating process.

Najistotniejszym problemem eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym jest problem racjonalnego (a zwłaszcza optymalnego) sterowania procesem eksploatacji tych silników. Sterowanie takie może ułatwić zastosowanie iteracyjnego algorytmu wyznaczania optymalnych strategii opracowanego przez R.A. Howarda. Wykorzystanie jednak tego algorytmu do sterowania procesem eksploatacji silników wymaga między innymi opracowania modelu procesu eksploatacji maszyn.Artykuł zawiera formalny opis procesu eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym. Przedstawiono model tego procesu w postaci dwuwymiarowego procesu stochastycznego, którego współrzędnymi są procesy semimarkowskie o skończonych zbiorach stanów. Pierwszy z tych procesów opisuje proces zmian stanów technicznych maszyn, a drugi „ proces zmian ich stanów eksploatacyjnych. Zaproponowano także jednowymiarowy model procesu eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym. Wartościami tego procesu są występujące jednocześnie stany techniczne i eksploatacyjne silników, mające istotne znaczenie praktyczne. Zasygnalizowano także możliwość wykorzystania algorytmu Howarda do optymalizacji procesu eksploatacji maszyn.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
angielski
Publication year
2004

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Semi-Markov model of diesel engines' operating process." link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab