Publications Repository - Gdańsk University of Technology

Page settings

polski
Publications Repository
Gdańsk University of Technology

Treść strony

The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.

W referacie zasygnalizowano potrzebę, a zarazem problem badania układów napędowych (napędów głównych) statków ze śrubami nienastawnymi i nastawnymi oraz przekładniami hydrostatycznymi z pompami o zmiennej wydajności. Zaproponoano koncepcję badań energetycznych takich układów w celu ustalenia, które z tych rozwiązań napędów głównych statków może zapewnić większą sprawność takich napędów podczas ich pracy z różnymi naporami i prędkościami śruby napędowej. Dla tych potrzeb wprowadzono pojecie działania jako wykonywanie pracy w ustalonym czasie i przyrównano je do wielkości fizycznej o jednostce miary nazwanej dżulosekundą. W tym ujęciu działanie dowolnego napędu statku zdefiniowano: jako wymagane (DW), czyli takie, do którego realizacji został statek przysposobiony w fazie projektowania i wytwarzania i jako możliwe (DM), czyli takie, które może dany napęd zrealizować w wymaganym czasie, będąc w określonym stanie technicznym i funkcjonując ustalonych warunkach.

Authors

Additional information

Category
Publikacja w czasopiśmie
Type
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language
angielski
Publication year
2004

Source: MOSTWiedzy.pl - publication "The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission." link open in new tab

Portal MOST Wiedzy link open in new tab