W rozprawie zaproponowano metodę analizy energetycznej autonomicznego pojazdu elektrycznego małej mocy. W badaniach uwzględniono wszystkie elementy składowe elektrycznego obwodu głównego tj.: źródła energii, falownika napięcia oraz silnika z magnesami trwałymi umieszczonymi wewnątrz wirnika. Rozważono rozwiązanie układu mechanicznego z bezpośrednim przekazaniem momentu z silników trakcyjnych na koła napędne. Zamodelowano w progranmie PSpice elementy składowe obwodu głównego: źródła energii, przekształtnika tranzystorowego oraz silnika IPM, oraz układ sterowania w trybie regulacji momemtu, uwzględniający metodę maksymalizacji momentu. Przeprowadzono badania symulacyjne dla fazy rozruchu, jazdy ze stałą prędkością oraz hamowania w trybie z odzyskiem energii. Określono własności trakcyjne napędu bezpośredniego, przeprowadzono analizę energetyczną. Wstępnie zweryfikowano uzyskane wyniki poprzez symulacje z wykorzystaniem programu ADVISOR, oraz poddano częściowej weryfikacji eksperymentalnej na zbudowanym stanowisku laboratoryjnym z prototypem wielobiegunowego silnika synchronicznego z wysokoenergetycznymi magnesami trwałymi.
Authors
Additional information
- Category
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Type
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language
- polski
- Publication year
- 2004