Most III Tysiąclecia im. Jana Pawła II jest elementem Trasy Sucharskiego w Gdańsku, łączącej ul. Elbląską od strony południowej nad Martwą Wisłą z węzłem Wosia Budzysza i dalej portem Północnym. Most oddano do użytku w październiku 2001r. Jego budowa była, z punktu widzenia realizacji, przedsięwzięciem wysoce oryginalnym w skali kraju, gdyż to właśnie tutaj po raz pierwszy w Polsce zastosowano montaż wspornikowy przy budowie mostu podwieszonego. Dla realizacji tego przedsięwzięcia opracowano i zastosowano szereg nowych rozwiązań konstrukcyjno-technologicznych i organizacyjnych, a także wykonano szereg prowadzonych po raz pierwszy w Polsce badań. Efekt pracy wielu ludzi i firm został wysoko oceniony przez środowisko inżynierów i most otrzymał tytuł ''Mostowe Dzieło Roku 2002'' oraz ''Budowa Roku 2002''.W niniejszym rozdziale pracy przedstawiono problematykę związaną z badaniami podczas próbnego obciązenia mostu. Ich celem było sprawdzenie zachowania się konstrukcji pod obciążeniem eksploatacyjnym. Badania obejmowały pomiary deformacji statycznych, drgań oraz stanów wytężenia w głównych elementach nośnych konstrukcji. Przedstawiono metodologię oraz reprezentatywne wyniki prowadzonych prac. Otrzymane rezultaty porównano w wykonanymi wcześniej obliczeniami teoretycznymi konstrukcji.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2003
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Badania odbiorcze mostu (próbne obciążenie)." link open in new tab