W referacie przedstawiono problemy w nauczaniu chemii (ale także matematyki i fizyki) według źródła ich pochodzenia. Za podstawową przyczynę trudności w nauczaniu przedmiotów chemicznych uznano słabe przygotowanie absolwentów szkół ponadgimnazjalnych z przedmiotów ścisłych. Wskazano również na inne przyczyny trudności m.in. konieczność zmian programowych związanych z wymaganiami Państwowej Komisji Akredytacyjnej. Szeroko omówiono podejmowane na Wydziale Chemicznym PG wysiłki mające na celu: - pomoc studentom w szybkim przystosowaniu się do wymogów szkoły akademickiej, - wywołaniu zainteresowania chemią uczniów niższych klas gimnazjum i liceów,- zainicjowaniu współpracy z wybranymi liceami w celu zwiększenia udziału nauczycieli akademickich w programie nauczania chemii w zakresie szkoły średniej.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2005