W referacie zaprezentowano nową miarę ryzyka kolizji dwóch statków wywiedzioną z koncepcji domeny statku. Jej prostota oraz fakt, że uwzględnia ona kursy obydwu statków czynią ją dobrą alternatywą dla często stosowanego pojęcia odległości największego zbliżenia. Miara ta jest elastyczna, tzn. można korzystać z niej w powiązaniu z dowolnie zadaną domeną statku. Szczegółowo przedstawiono wyprowadzenia wszystkich niezbędnych wzorów w przypadku zastosowania modelu domeny Fuji. Dodatkowo zamieszczono algorytmy rozwiązań numerycznych znajdujących wartość miary dla dowolnej zadanej domeny. Poziom szczegółowości wzorów i algorytmów umożliwia ich bezpośrednią implementację w dowolnym systemie antykolizyjnym lub systemie wspomagającym zarządzanie ruchem statków.
Authors
Additional information
- Category
- Aktywność konferencyjna
- Type
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Language
- polski
- Publication year
- 2005