Znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) rosło w okresie transformacji polskiej gospodarki i od lat utrzymuje się na tym samym, wysokim, poziomie. Niemniej zaobserwowano wysoką śmiertelność firm w tym sektorze. Możliwości przetrwania, rozwoju, czy sprostania konkurencji związane są, między innymi, z wykorzystaniem technologii informacyjnych i/ lub Internetu w prowadzeniu działalności. Z prezentowanych wyników badań wynika, że w tym zakresie wiele jest jeszcze do zrobienia. Trzeba jednak podkreślić, że nie tylko po stronie przedsiębiorców należy szukać "winnych". Potrzebne są kompleksowe, systemowe rozwiązania dotyczące, np. upowszechnienia stosowania podpisu elektronicznego. Do tej pory, oprócz złożenia takiego podpisu przez Prezydenta RP, niewiele w tej kwestii zrobiono. Problemem jest także zapewnienie zadowalającego poziomu bezpieczeństwa dla transakcji elektronicznych. W trzeciej części opracowania przedstawiono porównanie wybranych wyników badań.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2005
Source: MOSTWiedzy.pl - publication "Zastosowanie Internetu w małej firmie" link open in new tab