W referacie przedstawiono jedną z najprostszych sytuacji decyzyjnych, która może pojawić sie w czasie eksploatacji silników spalinowych. Zaproponowano możliwość podejmowania decyzji w takiej sytuacji. Wynika z niej, że nawet w złożonej sytuacji decyzyjnej rozpatrywanie oczekiwanych konsekwencji umożliwia bardzo łatwe przyporządkowanie każdemu rodzajowi decyzji, pojedynczej liczby oznaczającej wartość oczekiwaną konsekwencji. Umożliwia to dokonanie wyboru optymalnej decyzji eksploatacyjnej, czyli takiej, dla której wartość oczekiwana jest największa. Do opracowania modelu umożliwiajacego podejmowanie takich decyzji eksploatacyjnych zastosowano statystyczną teorię decyzji i teorię procesów semimarkowskich z uwzględnieniem diagnostyki technicznej.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2005