W referacie przedstawiono trzy struktury układów regulacji silnika indukcyjnego oparte na modelu multiskalarnym. Dla każdej struktury wybrano dwa wektory do transformacji zmiennych stanu, wektor prądu stojana i wektor strumienia wirnika, wektor prądu stojana i wektor strumienia stojana, wektor prądu stojana i wektor strumienia w szczelinie. Przeprowadzono badania eksperymentalne w układzie regulacji z obserwatorem prędkości kątowej wirnika. Badania przeprowadzono w pełnym zakresie zmian prędkości oraz dla typowych stanów dynamicznych silnika. Przeprowadzone badania wykazały dobre właściwości układów regulacji silnika asynchronicznego.
Authors
- dr inż. Mirosław Włas link open in new tab ,
- Paweł Sylwester Stankiewicz,
- prof. dr hab. inż. Zbigniew Krzemiński link open in new tab
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- polski
- Publication year
- 2005