Po 40 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia do aktualnych wymogów klasy "A". W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. W referacie przedstawiono wyniki analiz numerycznych wpływu wspomnianych deformacji na nośność oraz pokazano teoretyczny stan wytężenia w konstrukcji. Nieliniowy, powłokowy model MES zbudowano przy wykorzystaniu programu Sofistik. Na bazie wniosków wynikających z analizy, Administracja drogi zdecydowała się na pozostawienie zdeformowanych obszarów w docelowej konstrukcji.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Language
- angielski
- Publication year
- 2005