W pracy przedstawiono modele i wyniki analizy wytrzymałości konstrukcji zadaszonego doku pływającego. Obliczono, że ścianki wiązarów zadaszenia, aby mogły przenieść obciążenia środowiskowe, muszą mieć grubość 24 mm. Ciężkie przesuwne segmenty zadaszenia generują w dennikach pontonu doku naprężenia sięgające 25% wartości dopuszczalnych. Wytężenie konstrukcji pontonu doku i podbudowy, obciążonych ciężarem zadaszenia i dokowanego statku, minimalizowano szukając optymalnego rozmieszczenia balastu wyrównawczego. Problem rozwiązano na dwa sposoby: analitycznie - stosując uproszczony model ciągły belki na podłożu sprężystym oraz numerycznie, wykorzystując do dokładnego, dyskretnego modelu MES metodę programowania liniowego.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja w czasopiśmie
- Type
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language
- angielski
- Publication year
- 2005