W komunikacie starano się udowodnić tezę, że zasadniczą cechą studiów dwustopniowych powinna być ich elastyczność. Przemawiają za tym: oczekiwania europejskiego rynku pracy dotyczące absolwentów o szerokich kwalifikacjach, dobre przygotowanie absolwentów studiów I stopnia (innych kierunków niż ekonomiczne) do podjęcia studiów II stopnia na kierunkach ekonomicznych oraz przykład połączenia wiedzy menedżerskiej i inżynierskiej stwarzającej inżynierom możliwość zdecydowanie lepszego przygotowania do pracy z ludźmi. W konkluzji stwierdzono, że czas trwania studiów II stopnia powinien być uzależniony od wyniku egzaminu wstępnego a nie ukończonego kierunku studiów I stopnia a wydział prowadzący studia II stopnia na kierunkach ekonomicznych powinien posiadać samodzielność w zakresie kształtowania zasad rekrutacji na studia II stopnia.
Authors
Additional information
- Category
- Publikacja monograficzna
- Type
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language
- polski
- Publication year
- 2006