W artykule zaprezentowano nową miarę ryzyka kolizji dwóch statków, wywiedzioną z koncepcji domeny statku. Jej prostota oraz fakt, że uwzględnia ona kursy obydwu statków czynią ją dobrą alternatywą dla często stosowanego pojęcia odległości największego zbliżenia. Miara ta jest elastyczna, tzn. można korzystać z niej w powiązaniu z dowolną, zadaną domeną statku. Szczegółowo przedstawiono wyprowadzenia wszystkich niezbędnych wzorów w przypadku zastosowania modelu domeny Fuji. Dodatkowo zamieszczono algorytmy rozwiązań numerycznych znajdujących wartość miary dla dowolnej zadanej domeny. Poziom szczegółowości wzorów i algorytmów umożliwia ich bezpośrednią implementację w dowolnym systemie antykolizyjnym lub systemie wspomagającym zarządzanie ruchem statków.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1017/s0373463306003833
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2006