W pracy przedstawiono propozycje metody parametrycznej służącej do prognozowania charakterystyk strumienia nadążającego i ssania kadłuba okrętu o zanurzeniu bliskim głębokości akwenu. Metoda umożliwia uwzględnienie wpływu małej głębokości akwenu przy wstępnym doborze parametrów układu napędowego statków przeznaczonych do eksploatacji na wodach płytkich, np. statków śródlądowych. Model matematyczny zagadnienia wyznaczono uwzględniając jego dogodność przy kodowaniu algorytmu obliczeniowego w programie komputerowym - przydatnym do wspomagania prac projektowych. Zastosowanie metody pokazano wyznaczając charakterystyki dotyczących statku pasażerskiego przeznaczonego na płytką, śródlądową trasę Berlin-Kaliningrad - projektu realizowanego w ramach Programu UE Eureka InCoWaTranS E!3065.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2006