Obserwowanym od ok. 10 lat pozytywnym przemianom kolei jako nowoczesnego środka transportu towarzyszy ogólnoeuropejska kampania przebudowy i modernizacji dworców, rzadziej realizacja nowych obiektów. Jest ona z jednej strony - zorientowana na nowych, bogatych pasażerów, traktujących dworzec jedynie jako miejsce tranzytu, z drugiej strony - na klientelę nie korzystającą z transportu kolejowego, ale traktującą dworce jako docelowe punkty. Obok nieruchomości pokolejowych, znajdujących się w rejonach śródmiejskich dworców, uaktywniane są tereny poprzemysłowe, opuszczane przez przemysł o XIX-wiecznym rodowodzie, oparty na kolejowym transporcie. Nowy impuls inwestycyjny można zatem traktować jako swoistą katalizę urbanistyczną zdegradowanych obszarów śródmiejskich.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Kolej i miasto" link otwiera się w nowej karcie