Planując nowe linie kolejowe dużych prędkości należy pamiętać o trzech zasadach makroekonomicznych w zakresie polityki regionalnej, sformułowanych w roku 2000 przez Roberta Gild'a: (1) Aby infrastruktura komunikacyjna miała pozytywny wpływ na regionalną gospodarkę, ta musi posiadać wystarczający potencjał by odnieść korzyść z nowego połączenia. W przeciwnym razie nowa infrastruktura wywoła efekt drenu, pogłębiającego recesję regionu. (2) Żadna wielkość zainwestowania w kluczową infrastrukturę komunikacyjną nie jest zdolna zminimalizować skutków wyboru wadliwej lokalizacji. (3) Ponieważ inwestowanie i wzrost gospodarczy są ze sobą sprzężone, inwestycyjna presja, jak i komunikacyjne przeciążenie, mogą być skutecznymi kołami zamachowymi dla inwestycji infrastrukturalnych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Strategie rozwoju kolei a rewitalizacja struktur miejskich" link otwiera się w nowej karcie