Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Stochastic model of the load spectrum for main engines of sea-going ships

W artykule przedstawiono możliwość zastosowania procesów semimarkowskich do probabilistycznego opisu widma obciążeń silników o zapłonie samoczynnym, zastosowanych do napędu statków - czyli silników głównych. W rozważaniach uwzględnione zostały charakterystyki zewnętrzne mocy tego rodzaju silników. Umożliwiły one sformułowanie czteroelementowego zbioru stanów procesu obciążeń tego rodzaju silników. Do opisu rzeczywistego procesu obciążeń wspomnianych silników została zastosowana teoria procesów semimarkowskich. Teoria ta umożliwiła zbudowanie modelu obciążeń tego rodzaju silników w formie procesu semimarkowskiego o czterostanowym zbiorze wartości i ciągłego w czasie. Do opracowania tego modelu wykorzystano własności Darboux funkcji ciągłych, które umożliwiają rozpatrywanie obciążeń tych silników jako procesów dyskretnych w stanach i ciągłych w czasie. Wskutek tego możliwe było określenie rozkładu granicznego procesu pojawiania się kolejnych stanów obciążeń silnika. Rozkład ten stanowią prawdopodobieństwa przebywania silnika głównego dowolnego statku morskiego w kolejnych stanach obciążenia. Rozkład ten charakteryzuje widmo obciążeń tego rodzaju silników.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język
angielski
Rok wydania
2007

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Stochastic model of the load spectrum for main engines of sea-going ships" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie