W artykule zaproponowano, aby wiarygodność diagnozy o stanie technicznym silników o zapłonie samoczynnym była rozpatrywana jako losowa cecha tej diagnozy. Wykazano możliwość oceny wiarygodności diagnozy za pomocą liczb rzeczywistych z przedziału [0, 1]. Uzasadniono potrzebę rozróżniania wiarygodności diagnozy i trafności diagnozy. Wyprowadzono wzór na prawdopodobieństwo sformułowania prawidłowej diagnozy jako miary wiarygodności diagnozy. Do wyprowadzenia tego wzoru zastosowano teorię procesów semimarkowskich oraz postulat T. Bayesa, dotyczący prawdopodobieństwa warunkowego. Zaproponowano probabilistyczne i statystyczne miary wiarygodności diagnozy. Zrócono uwagę na konieczność takiego rozumienia wiarygodności diagnozy ze wzgledu na to, że ocena stanu silników o zapłonie samoczynnym dokonywana jest na podstawie badań diagnostycznych. W związku z tym diagnoza o ich stanie musi być opracowana w formie hipotezy.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2007