W artykule podjęto próbę zobrazowania istoty różnic kultur narodowych dla prowadzenia biznesu międzynarodowego. W części drugiej przedstawiona została ewolucyjna teoria korporacji transnaro-dowych w powiązaniu z modelami zarządzania międzykulturowego. Wysunięto tezę, że jedynie w modelu współpracy kulturowej szczególny nacisk kładzie się na kwestie różnorodności. Jedynie ten model pozwala korporacjom skutecznie działać w warunkach różnic kulturowych. W ostatniej części pracy pokazano koncepcję różnorodności na przykładzie pięciu największych według aktywów zagranicznych korporacji transnarodowych świata umieszczonych na liście UNCTAD. Na podstawie tych analiz można wyciągnąć ogólny wniosek, że różnorodność jest cenną wartością, korzystną dla biznesu międzynarodowego.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007