Praca dotyczy zagadnienia obliczania indukcyjności czół uzwojenia stojanów silników asynchronicznych klatkowych małej mocy. Przedstawiono wybrane wyniki analizy uzwojenia na przebiegi prądów stojana, momentu elektromagnetycznego i prędkości kątowej podczas rozruchu bezpośredniego silnika. Do analizy zastosowano metodę symulacyjną, wykorzystującą model obwodowy silnika opracowany w ujęciu energetycznym Lagrange'a. Parametry modelu wyznaczono z zastosowaniem modułu do obliczeń magnetostatycznych preprocessora programu Opera 3D. Do budowy dyskretnych modeli geometrycznych 3D uzwojenia stojana i rdzenia silnika opracowano specjalistyczne oprogramowanie. W pracy zamieszczono porównanie wyników badań symulacyjnych i doświadczalnych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007