Dziedzina zdalnego nauczania rozwija się dzięki wielu współpracującym organizacjom i konsorcjom. Opracowały one kilkadziesiąt specyfikacji i modeli referencyjnych, z których część została zaakceptowana jako standardy takich organizacji jak ISO czy IEEE. Artykuł zawiera przegląd najważniejszych instytucji zajmujących się dziedziną zdalnego nauczania oraz wskazuje ich wkład w dotychczasowe dokonania dziedziny. Wskazano także obszary, na których koncentrują się prace - w zakresie struktur danych dla zdalnego nauczania oraz w zakresie konstrukcji systemów. W artykule wskazano standardy, a także najważniejsze specyfikacje, które są współcześnie powszechnie stosowane przez twórców materiałów edukacyjnych i producentów narzędzi wspomagających zdalne nauczanie. Przedstawiono także pewne krytyczne spojrzenie na dotychczasowe osiągnięcia standaryzacji.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu" link otwiera się w nowej karcie