W nauczaniu chemii na każdym etapie kształcenia warto eksponować eksperymentalny charakter tej nauki. Doświadczenia przeprowadzane na lekcji pełnią nie tylko funkcję ilustracyjną, badawczą bądź weryfikacyjną, ale mogą też odegrać istotną rolę motywacyjną. Praktycznie każdy, nawet bardzo skromny i prosty, ale dobrze zaplanowany eksperyment pozwala poszerzyć wiedzę i zrobić to w sposób najlepszy z możliwych. Przedstawiony w pracy materiał jest opisem i jednocześnie komentarzem do doświadczeń mających zilustrować tylko jedno, stosunkowo drobne, zagadnienie. Otóż często możemy obserwować przebieg reakcji (zjawiska), czy nawet ilościowo je opisywać korzystając z pomocy tzw. wskaźników, substancji które wprawdzie dodane w bardzo małej ilości do układu nie zmieniają jego właściwości, ale ulegając same wyraźneji łatwo rejestrowanej zmianie pod wpływem tego, co dzieje się w układzie, pozwalają na łatwą, chociaż pośrednią, ocenę jego stanu. W pracy zajęto się dwoma różnymi typami wskaźników:1. o charakterze kwasowo-zasadowym stosowanych w alkacymetrii2. skrobią - stosowaną w jodometrii.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Chemia w praktyce - wskaźniki" link otwiera się w nowej karcie